2014. április 26.

Grillezés – négykezes rostélyos - cukkini páros

Kezdődik a grillszezon és bár odakint kissé esős az idő, a konyhai gázgrillen kiválóan lehet már sütögetni. Ablakok nyitva,  indulhat a grillparty, melynek mai résztvevői néhány szelet rostélyos, 2 cukkini és pár szelet friss kenyér – és persze a 2 éhes „szakács”....



Néhány hete láttam ismét Hugh Fearnley Whittingstall: Hugh mesterhármasa című műsorát (nem lehet elégszer megnézni ☺) és azóta fentem a fogam a mézes sajtos grillezett cukkinire. A mai ebéd aztán négykezes közös sütögetés lett, mert a fagyasztóban ott várakozott 5 szelet marharostélyos.

Hozzávalók:

4-5 szelet marha rostélyos
2 db cukkini
mustár
frissen őrölt feketebors
olivaolaj
méz
durvára reszelt Pecorino vagy Grana Padano sajt
kenyér szeletek

A 1,5 cm vastagra felszeletelt húsokat már a hét elején elővettük a fagyasztóból (marhahúsnak kifejezetten jót tesz a fagyasztás, mert a jégkristályok a rostokat meggyengítik), kiolvasztottuk és durvára őrölt fekete borssal meghintettük, vékonyan bekentük mustárral, majd nem spórolósan oliva olajjal és így állt 3-4 napig a 3ºC-os hűtőben egy tálban. Sózni nem szabad.
A sütés napján már reggel elő kell venni a húst, hogy legyen ideje szoba hőmérsékletűre melegedni.

A cukkinit csíkosra hámoztam és 5-7 mm-es szeletekre vágtam, megszórtam egy kevés durva szemű sóval, olivaolajjal meglocsoltam és jól átforgattam benne.

A sütögetést a húsokkal kezdtük. Amikor a grill lap már tűzforró volt, mentek rá a szeletek és néhány percig kissé időként lenyomva, majd elforgatva kockásra sütöttük az egyik oldalukat. Megfordítás után a már megsült oldalt sóztuk, majd a másik oldalt is kockásra sütöttük.


Közben és utána – ahogy lett annyi hely a grill lapon – a cukkini szeleteket is felpakoltuk sorjában. Ezeknek néhány perc elég volt, a cél a grillcsíkok képződése volt mindkét oldalon, de fontos volt, hogy a roppanós állaguk megmaradjon.
A grillről levéve visszatettem őket a tálba, rácsorgattam 1 evőkanál mézet, rászórtam a reszelt sajtot és összeforgattam.

Közben a kenyérszeletek is elkészültek, éppen csak a külső rétegüket pirítottuk meg.

Tálaláskor mustárral, csípős ajvárral, chilipehellyel, worchester szósszal lehet még fokozni az élvezeteket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése