2014. április 10.

Túrógombóc mogyoró bundában

Vea a házigazdája a 16. Blogkóstolónak. Egy játékról van szó, melynek célja a bloggerek „szomszédolása”, vagyis egy kicsit lehetőséget ad megismerni mások blogját, receptjeit.  A sorsoláson Konyhavirtuóz blogját kaptam, ahol nagyon sok érdekességet találtam. Valószínűleg fogok még csemegézni onnan, de most a Túrógombóc receptet választottam.



Ami különösen megtetszett, az a darált mogyoróba hempergetés ötlete volt ☺ Túrógombócot pucéran szoktam tálalni (a gombóc a pucér!) és valamilyen tejfölös, vagy joghurtos alapú mártással nyakon öntve. Az édes és a sós változat egyaránt a kedvenceim közé tartozik.

Itt egy kicsit kevertem a dolgokat, a gombóc egy az egyben Konyhavirtuóz leírása szerint van, csokiöntet helyett azonban egy joghurt alapú mártást kevertem hozzá. (Egy kis gyári csokiöntettel azért megkóstoltam és jó volt)

Hozzávalók (2 ebéd utáni nasi adaghoz)

25 dkg tehéntúró
1 egész tojás
4 dkg búzadara
csipetnyi só

1-1  marék sós és sózatlan pörkölt mogyoró darálva
½ -3/4 nagy pohár natúr görög joghurt vagy / és tejföl
porcukor ízlés szerint
½ citrom leve
reszelt narancshéj
reszelt citromhéj
friss mentalevelek durvára vágva.

A mártást már reggel elkészítettem, hogy összeérjenek az ízek.

A gombóchoz valókat is összeállítottam már délelőtt, hogy hűtőben tudjanak összeállni, amihez legalább 1 óra szükséges.

Vizet forraltam, tettem bele sót és belerakosgattam a gombócokat. Majdnem sikerült a Hófehérke és a 7 törpe, de végül 6 törpe lett, meg egy nagyobb , az utolsó. 8-10 percig főttek lobogó vízben, majd szűrőkanállal kiszedtem és a darált mogyoróba hempergettem őket.



Tálaláskor nyakon öntöttem a mentás-citrusos mártással.

Nagyon jók voltak így az ízek. Gondolom, hogy dióba is lehetne forgatni, vagy zabkeksz jutott még eszembe opcióként.
Egy tartalmasabb leves után nagyszerű második fogás.

2 megjegyzés:

  1. Jópofa kis sztori, Hófehérke és a 6 törpe! :))
    Örülök hogy tetszett a túrógombóc, ezzel a joghurtos szósszal is nagyon finom lehet, gondolom igazán frissítő hatású a narancs- és citromhéjjal, mentával.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom volt és örültem az új ötletnek :) Láttam még nálad más érdekeset is, úgyhogy megyek még :)

      Törlés