2015. február 3.

Krumplis pogácsa Blogkóstoló 21.

Éva Takarékos konyháját kaptam ebben a fordulóban Mártitól a Hogy meg tudjuk nézni blog szerzőjétől. A precizen kimunkált sorsolás nagyon tetszett, nem kevésbé a kisorsolt blog, ami nem volt ismeretlen számomra. Pont egy krumplis pogácsa recept után nézelődtem már egy ideje, így nem volt kérdés, hogy mit is fogok választani.



Hozzávalók:

50 dkg lisztkeverék (25 dkg finomliszt + 25 dkg tönköly finomliszt)
3 közepes burgonya (áttörve kb. 35 dkg)
15 dkg zsír
2,5 dkg élesztő
½ -1 dl tej
2 púpozott teáskanál só
1 tojás
tejföl ennél most 1-2 evőkanál ment csak bele.
őrölt fehérbors
őrölt szerecsendió

Annyiban tértem el a recepttől, hogy a 25 dkg margarin helyett csak 15 dkg zsírt használtam és egy kicsit több krumplit. Fűszereket is tettem bele, mert... nem is én lennék, ha nem ☺
A krumplit én jobban szeretem héjában megfőzni, így tettem most is. Sós vízben szépen megfőttek, még forrón meghámoztam őket és krumplinyomón áttörtem. Teljesen hidegre hagytam hűlni.


A liszteket elkevertem a sóval és a fűszerekkel, majd beletettem a zsírt és jól eldolgoztam. Hozzátettem a tojást is, majd a pici cukros tejben felfuttatott élesztő következett. Az áttört krumplit is hozzáadagoltam, végül  a tejföl került bele utoljára, túl sokat nem is vett fel. Elképzelhető, hogy több tejföl is belemegy, ha a zsiradék hidegebb és nem szobahőmérsékletű, de így teljesen jó lett a tésztám, ezért nem foglalkoztam ezzel a dologgal.

Lisztezett munkalapon kb. 1,5 – 2 cm vastagra nyújtottam, a tetejét késsel bevagdaltam és a nagy pogácsa szaggatóval kiszaggattam a pogácsákat (6 cm). Az oldalukat megsodortam egy kicsit.

Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket, a tetejüket egy pici tejjel lekevert tojás sárgájával kentem meg. Fél óra hosszat pihentettem, mielőtt a sütőbe mentek.


Légkeveréssel 180ºC-on 30-35 perc alatt gyönyörűre sültek.

Örülök a receptnek, mert ez pont az a krumplis pogácsa, amit  kerestünk, nagyon ízlett. Máskor is készül majd.


4 megjegyzés:

  1. Jaj, de szép pogik! Biztosan finomak is! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon örülök hogy ízlett a pogácsa! Csodásak lettek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én meg nagyon köszönöm a jó kis receptet Éva, éppen megint gondolkodunk a sütésen, amíg van megfelelő krumpli hozzá.

      Törlés