2015. március 22.

Almás-fahéjas muffin

Nagyon szeretjük a házi süteményeket, egyre jobban szeretek is ilyesmivel bíbelődni. Lévén azonban, hogy azért nem szeretnénk évről évre egyre nagyobb méretű ruhákat vásárolni, nem marad más, mint a mini adagok ☺ Ha egy nagy tepsivel sül, az is elfogy.... ezért sokszor fél adagokat készítek csak. A muffinnál is ez a mennyiség a tökéletes számunkra. Az almát meg már nem sokáig élvezhetjük, érdemes még sütni vele valami finomat.



 Hozzávalók 6 db-hoz

5 dkg vaj
1 cs. vamiliás cukor
reszelt citromhéj
csipet só
1 csapott mokkáskanál őrölt fahéj
1 tojás

10 dkg finomliszt
5 dkg nádcukor
½ teáskanál szódabikarbona
1-2 evőkanál tej
1 nagy zöld, savanyú alma
szeletelt mandula a tetejére

Teljesen egyszerű, mint a legtöbb muffin. Így, hogy fél adagot sütöttem, még a robotgépet sem volt érdemes összekenni, egyszerűen egy habverővel jól kikevertem.


Először a folyékony összetevőket, aztán adtam hozzá az előzőleg összekevert szárazakat. Az almát csak meghámoztam, felkockáztam és beleforgattam a lisztes keverékbe, így nem süllyedtek le a tészta aljára.


Két evőkanál segítségével a kapszlikba adagoltam a tésztát, a tetejére szórtam a szeletelt mandulát és betettem a 180ºC –ra előmelegített sütőbe légkeverésre.
Ezen a hőfokon sültek kb. 5-6 percig, ezalatt elkezdtek emelkedni. Lejjebb vettem a hőfokot 160º-ra és még 18-20 percig sütöttem őket.



Vanilia fagyival, sodóval az igazi, de nekem nagyon ízlik vaniliás joghurttal is.

4 megjegyzés: