2015. március 28.

Darálós keksz

Újabb nosztalgia darab, régi családi füzetből való recept. Divatos volt valamikor ez a sütemény, pontosabban inkább kekszes dobozba való kekszféleség. A készítés egyetlen akadálya a hiányzó szerkezet volt, amit a robotgép húsdarálójára kell feltenni. Végül az is meglett, el is készültek a darálós kekszek.


Hozzávalók:

75 dkg rétesliszt
20 dkg kristálycukor
1 sütőpor
1 vaniliás cukor
25 dkg margarin vagy 20 dkg zsír
4 egész tojás
½ citrom leve és az egész citrom héja reszelve
holland kakaópor a fele mennyiségbe

A tésztát a sütés előtti napon már össze kell állítani, a lisztnek meg kell dagadnia, csak akkor darálható. A fele mennyiségbe beledolgoztam az átszitált kakaót és a tésztát 2 külön tálban eltettem pihenni másnapig.



Kétszemélyes sütemény ez, mert minimum 3 kézre szükség van ☺ A húsdarálóra rácsatlakoztattam a sablont, először egy laposabbat, majd a csillagot és a kétpupút is kipróbáltuk.
A csillag forma vált be végül, abból lettek azok a régről ismerős „lerágott almacsutka” formák, amikre visszaemlékeztem.


A darálóból kijövő tésztát két kézzel óvatosan a gránitlapra helyeztem és 5-6 cm-es darabokra vágtam. Ezek mentek a tepsibe. Bekenni nem kell semmivel a tetejüket.

Sütés: 180º C légkeveréssel 15-17 perc (a csillag formával)



Omlós, dobozba zárható és hetekig is elálló ez a sütemény. Kávéval, fahéjjal is ízesíthető a tészta, lehet variálni.


4 megjegyzés:

  1. De jó! Nekem van formám, de még nem próbáltam. Nagyon helyesek lettek. Régi szép idők!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, ezek után nekiállsz Te is :) megy ám gyorsan és élvezetes a készítése :)

      Törlés
  2. Én gyakran készítem karácsonyra. A csillag formán átnyomott tésztából karikát szoktam formálni, van amiből S alakot, vagy U alakot:) Az unokák nagyon szeretik. Ha sok időm van, még csokiba is bele szoktam a végüket mártani:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is gyakrabban fogom ezután :) A karika pedig jó ötlet, köszi :)

      Törlés