2015. március 10.

Harcsafilé citromfű mártással

Valahol, valamikor ettem egy ilyesmi összeállítást.... és eszembe jutott, amikor nemrégiben sikerült fagyasztva szárított citromfüvet vásárolnom. A harcsa is újdonság volt annyiban, hogy eddig még nem készítettem semmit belőle. Most bevásároltam, egy szeletet egyből frissiben el is készítettem. Az éppen meglévő pirított tésztás rizsköret elég is volt mellé.


Hozzávalók:

személyenként 1 db afrikai harcsa filé
frissen őrölt fekete bors
fokhagyma granulátum
reszelt citromhéj
olivaolaj

A mártáshoz:
1 db 2 cm-es gyömbér lereszelve
1-2 gerezd fokhagyma vékonyra szeletelve
piros színű (itt Kápia) paprika nagyon apró kockákra vágva
citromfű
citromhéj
pici cukor
frissen őrölt bors
chilipehely (opcionális)
szárított fodormenta
kiskanálnyi liszt vagy kukorica keményítő
2-3 evőkanál sűrű joghurt vagy tejföl (attól függ, mennyire akarjuk savanyúra)

A halat néhány órával a sütés előtt megszórtam a borssal,  fokhagymával, reszeltem rá citromhéjat és egy kevés olivaolajjal is meglocsoltam mindkét oldalát. Sót nem tettem, azt majd csak közvetlenül a sütés előtt.
Az olivaoljara reszeltem a fagyasztott gyömbérdarabot és a citromhéjat, rátettem a felszeletelt fokhagymát is. Egyet kettőt kevertem rajta, majd rádobtam a felkockázott paprikát is. Beletettem a többi fűszert és kevés vízzel felöntve főztem, kb 5 percig.
Közben elkészítettem a habarást. Amikor a fokhagyma már nem tűnt nyersnek, behabartam a mártást és még 4-5 percig forraltam.

A halat megsóztam és serpenyőben egy kevés olivaolajon 4-6 perc alatt megsütöttem. Csak egyszer fordítottam meg, az oldalánál lehet látni, amikor elkészül.


Tálaltam egy kis tálkával megformázott rizst, a halszeletet és a tetejére kanalaztam a mártásból. Még egy pár petrezselyemzöld díszítésnek és lehet is hozzálátni.


2 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a halat, gyakran eszünk itthon, főleg pontyot, amit néha én fogok ki :) Ez nagyon finomnak tűnik, a harcsa nagy kedvenc. Alkalomadtán kipróbálom.

    Indítottam egy játékot, ha van kedved, csatlakozz hozzánk, örülnék.
    Verus

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, nagyon finom így a harcsa, érdemes megkóstolni. A játékot pedig mindjárt nézem :)

      Törlés