2015. március 1.

Medvehagymás rizottó zellerrel és mandarinnal

Lassan ugyan, de csak közeleg a tavasz, a medvehagyma szezon is és a tavaly oly gondosan eltett pestohoz még hozzá se nyúltam. Úgy döntöttem, hogy rizottóba teszek belőle kiegészítve egy kevés angol zellerrel. Az pedig a mandarint kívánja meg egy kis ropogtatni való pirított napraforgó magot.... hát így született ez a különlegesség.


Először az angol zeller – karalábé párost terveztem, amit Cheffeleségnél láttam, de pont most igencsak drága a karalábé. A zeller  pedig volt itthon, mandarin is még az utolsó 1-2 darab, így aztán elkanyarodtam az eredeti tervtől. Jól tettem, ez így nagyon jól sikerült. A medvehagyma pesto pedig határozottan jó ötlet volt, tökéletesen megőrizte az ízeket, sőt... annyira intenzív, hogy csínján kell bánni vele.

Hozzávalók:

1 bögre rizottó rizs
kb. 1 liter zöldségleves vagy csirkeleves
4 szál angol zeller (szárzeller)
1 salotta hagyma vagy pici lilahagyma
1-2 mandarin
2 teáskanál medvehagyma pesto
1 marék sózott napraforgó mag szárazon megpirítva
1-1,5 dl száraz fehérbor
1-2 dkg vaj
2-3 dkg reszelt Grana Padano
frissen őrölt bors

A magokat megpirítottam, a szárzellert pedig zöldséghámozóval megszabadítottam a külső rostjaitól, felszeleteltem és blansíroztam. Így gyönyörű zöld maradt a színe.


A rizottóhoz forró olivaolajra tettem az apróra vágott hagymát, elkevertem, majd rátettem a rizst és 1 kanálnyit a medvehagyma pestoból. Kicsit kevertem, felöntöttem a borral és hagytam elfőni. Ezután már a levessel öntöttem fel, mindig egy-egy merőkanálnyival. Fűszereztem és folyamatosan kevertem. 8-10 perc után beletettem a zeller felét.
Kb. 20 perc után , amikor a rizs már puhára főtt, beletettem a második kanálnyit a pestoból és ekkor kevertem bele a maradék zellert is, néhány darabot meghagyva díszítésnek. Elzártam a gázt, majd a vajjal selymesre kevertem a rizottót és beleszórtam a parmezánt is.

Tálaláskor a tetejére tettem a nyers zellereket, a cikkekre szedett mandarint és megszórtam a magokkal. Az ízek és az állagok kavalkádja.... a selymes rizs, az üde, roppanós zeller, a hideg, édes mandarin és a sós pirított magok ... alig bírtam abbahagyni a falatozást ☺

2 megjegyzés:

  1. Szeretem a rizottót, különlegeset készítettél! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Nekem is nagy kedvencem és igazán korlátlanul variálható étel.

      Törlés