2015. március 3.

Minestrone tél végére

Igazi mindent bele leves, természetesen ennyi belevalót külön-külön senki nem fog beszerezni. Ha azonban találkozunk egy ilyen vegyes csomaggal, érdemes megvenni, mert nagyon jó ízű tartalmas téli levest készíthetünk belőle. Esetleg egyfajta babot és lencsét is keverhetünk, akkor már megmutatja magát ez az ízvilág.



Kicsit tartottam tőle, hogy a különböző hüvelyesek megfőnek-e egyszerre. A helyzet az, hogy teljesen nem. Van benne puha és kicsit harapható is a végén, de ez adja a különlegességét.

Hozzávalók:

20-25 dkg vegyes száraz hüvelyes (babok, lencsék, felesborsó, minél több fajta)
1 kis üveg sűrített paradicsom
zöldség alaplé
2 – 3  gerezd fokhagyma
lilahagyma
babérlevél
toszkán fűszerkeverék (oregano, rozmaring, bazsalikom, kakukkfű)
pici cukor
bruschetta kifliből vagy pirított zsemlekocka
reszelt Parmezán vagy Grana Padano


A bab-lencse keveréket  - a csomagoláson lévő utasítással pont szembe menve – előző este beáztattam hideg vízbe. Kiderült, ez nagyon is hasznára vált. Só nélkül, babérlevéllel és 1 gerezd egészben hagyott fokhagymával majdnem készre főztem.

Másik edényben olivaolajra dobtam a vékonyra szeletelt fokhagymát és a finomra vágott lilahagymát. Gyors keverés után már ment rá a paradicsom.  Fűszereztem a szárított zöldfűszerekkel, majd sóval és a cukorral beállítottam az egyensúlyt.
Beletettem a már majdnem készre főtt  keveréket a főzőlevével együtt. A babérlevelet is áttettem bele. Még egy jó negyed órát főztem a paradicsom miatt is, meg a babnak teljesen meg kellett puhulnia.


Egy tálkába szedtem a levesből, a tetejére pedig fokhagymás bruschettát tettem, melyet még a reszelt Grana Padano-val is megkoronáztam. Nem ez lesz az idei fotoverseny győztese, az biztos ☺ A nyersen gyönyörű színekben pompázó babok és lencsék elvesztették csillogásukat, cserébe viszont kiadták az ízüket és hát mégis csak ennivalóról van szó.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése