2015. március 31.

Tarjacsont leves petrezselymes galuskával

A tarjacsontból csodás levest lehet főzni. Akár a víztisztaságú húsleves, akár egy raguleves a vágyunk, karakteres ízt kölcsönöz neki. A puhára főtt, a csontról leomló kis húsdarabkák pedig igazi csemegék, de az csak úgy frissiben az igazi. Ezt kalkuláljuk be, a csontról leszedett húst másnapra már ne tegyük el.


Hozzávalók:

húsos tarjacsont
sárgarépa
fehérrépa
karalábé
vöröshagyma
fokhagyma
szárított vargánya
petrezselyem zöldje
egész bors
szegfűbors

tojás, vaj, liszt és petrezselyemzöld a galuskához

Az első lépés a vargánya beáztatása meleg vízbe, melyet legalább 1 órával korábban már meg kell tenni. A csontot pedig felöntöttem  hideg vízzel, felforraltam, majd az egészet leöntöttem róla. A csontot jól megmostam,  a fazekat is tisztára mostam és új vízben tetem fel főni a tiszta csontot. Beletettem a vöröshagymát, a borsot, sót... gyakorlatilag egy csont alaplevet készítettem.


Másik edényben kezdtem a zöldségeket pirítani a teltebb ízek érdekében. Nem csak szép színt, de egészen más ízt is kapunk, ha a répát, karalábét kicsit lepirítjuk. Egy zöldségleves készítéséhez teljesen hasonló módon kezdtem tehát hozzá. A vékonyra szeletelt fokhagymát, sárgarépát és karalábét kezdtem pirítani egy kis olajon, majd fedő alatt kevés vízzel párolni és a végén a csontból főtt levessel öntöttem fel.
A gombát is beletettem, ha nem akarjuk, hogy nagyon barna legyen a leves, akkor egész kevés vízbe áztassuk. Eleve csak 3-4 szelet kell belőle, mert nagyon intenzív az íze.


A galuskát 1 tojásból, sóból, teáskanálnyi vajból és felaprított petrezselyemzöldből csak egy villával összedolgoztam. A forró levesbe teáskanállal beleszaggattam és néhány perc alatt készre főztem. Nem baj, ha nem egyformák, sőt... annál jobb.


Lehet bele főtt tojás szeleteket, kockákat is tenni, ez itt most elmaradt. Előételként vagy mellé pedig azokat a bizonyos húsfalatkákat ajánlom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése