2015. augusztus 27.

Cukkinis rizses rétes

egyszer valahol, valamikor ettem egy ehhez hasonlót. Nagyon jó volt, azóta is megmaradt valahol hátul az emlékeimben. Aztán most kaptam egy méretes cukkinit, volt éppen főtt rizs is, így sort kerítettem rá. Egész más, mint a korábban készített cukkinis pite (recept itt ), de hogy melyik a jobb? Nehéz kérdés. Mindkettőt meg kell kóstolni.


Hozzávalók:

58-70 dkg cukkini
kész főtt rizs, vagy egy 1,5 dl pohárban kimért rizs, amit megfőzünk
1 tojás
½ csomag réteslap
1 kis fej fehér salátahagyma
2 gerezd fokhagyma
kevés reszelt Grana Padano sajt
1-2 evőkanál zsemlemorzsa
frissen őrölt fekete bors
rengeteg mediterrán zöldfűszer (oregano, rozmaring, kakukkfű, babérlevél, bazsalikom. Egyszerűbben toszkán vagy provence-i zöldfűszer keverék is lehet.

A cukkinit, ha öregebb, meg kell hámozni, a kisebb darabok mehetnek héjjal együtt. Olivaolajra reszeltem a hagymát és szeleteltem a fokhagymát. Ezeket éppen hogy csak megfuttattam, majd rátettem a lereszelt cukkinit. Alaposan megfűszereztem és először víz nélkül átforgattam. Kevés vizet adagonként adtam hozzá, mert ebben az esetben puhára, szinte krémesre kell főzni a cukkinit. Ez 10- percig tartott, a végén a felesleges vizet elfőztem belőle.


Amikor kicsit hűlt, hozzákevertem a főtt rizst. A tojást szétválasztottam, a fehérjét felvertem és a masszába forgattam és a reszelt sajtot is hozzákevertem.

Egy tűzálló tálat (kb. 20-30 cm) kikentem olivaolajjal és néhány réteg réteslappal kibéleltem. A lapok között is olajoztam egy kicsit. Megszórtam egy kevés zsemlemorzsával, ezután belesimítottam a masszát, majd a tetejére is pakoltam a réteslapokból szintén kicsit olajozva a rétegek között. A végén a tojás sárgájával megkentem és őröltem rá egy kevés fekete borsot.



200 º C fokra előmelegített sütőbe tettem (alsó+felső állás) és 45-50 perc alatt szép pirosra sütöttem.

Ehetjük azon melegében, ahogy én tettem, paradicsom salátával. De ha kihűl, akkor is tökéletes. Sőt, akkor még szebben szeletelhető és nagyon eltenni sem kell a maradékot, hamar lába kel majd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése