2016. április 3.

Krémtúrós kosárkák

Újabb kis sütőforma került végre sorra, ezek is itt várták már a lehetőséget hónapok óta ☺ 10 cm átmérőjű kis tortácska formákról van szó, vagy kosárformának is mondhatnám. A lényeg, hogy egy tésztafészket süthetünk benne, amit aztán bármilyen finomsággal megtölthetünk. Ezúttal egy túrókrém mellett döntöttem, a tetejére pedig gyümölcs, illetve lekvár került.


Hozzávalók (6 db 10 cm-es kis tortaformához)

15 dkg liszt
1 tojás
csipetnyi só
7 dkg cukor
1 cs. vaniliás cukor
6 dkg vaj

A hozzávalókat gyors mozdulatokkal összedolgoztam, majd 2 órára a hűtőbe tettem.
Sütés előtt kivettem, hogy puhuljon és kicsit kinyújtva a formákba nyomkodtam. Nagyobb méretű muffinpapírt tettem a tészta tetejére, abba pedig kavicsokat és először így sütöttem őket 160ºC-on légkeveréssel. Ezután eltávolítottam a nehezésket és további 5-6 perc alatt készre sütöttem őket.
Amikor kihűltek, kivettem a formából. Így töltelék nélkül másnapig is eltehető egy papír zacskóban.


A töltelékhez natúr krémtúrót használtam, de a darabos túró is ugyanolyan jó, csak azt össze kell dolgozni botmixerrel.

A töltelék hozzávalói:

50 dkg natúr krémtúró (vagy  darabos túró + egy kevés tejföl)
csipetnyi só
4-6 evőkanál porcukor (pontosabban ízlés szerint)
reszelt citromhéj


Botmixerrel jól kikevertem a krémet és ezzel töltöttem meg a kosárkákat. A tetejére különböző feltétek kerültek: mazsola, áfonya lekvár, illetve szirupban eltett mandarin. Egy kevés csokiöntettel is megkoronázhatjuk.


Fontos, hogy frissen töltsük meg a krémmel, mert hosszabb állás után a túrótól megpuhul a tészta. Úgy sem rossz éppen, de erre számítsunk. Akkor már nem mozgatható olyan könnyen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése