2016. április 5.

Sáfrányos rizottó spárgával

A spárgát magam fagyasztottam még tavaly, a szezon végén. Blansíroztam, majd adagolva ment a fagyasztóba. Csak az állaga változott kicsit, a finom spárga íz megmaradt és a sáfránnyal együtt varázslatos kombinációt alkot. Valódi sáfrányt használjunk, hiszen ő az egyik főeleme az ételnek. Ez most a sáfrányról szól, ne helyettesítsük semmi mással☺


A recept egy német „Spargel & Rucola” című szakácskönyvből származik, melyet nagy kedvvel forgatok most egyre többször. Nagyon várom már a friss spárga megjelenését.

Hozzávalók:

1 bögre rizottó rizs
½ csomag zöld spárga
1 kevés vöröshagyma krém
1-2 gerezd fokhagyma vékony szeletekre vágva
csirke- vagy tyúkleves alaplé
fehérbor
kakukkfű
1 adag sáfrány
olivaolaj
vaj
frissen őrölt feketebors
reszelt Grana Padano sajt


Az olivaolajon megfuttatott hagymákra rászórtam a rizst, kicsit megforgattam, majd felöntöttem egy ½ - 1 dl-nyi száraz fehér borral. A sáfrányt egy kevés meleg vízben feloldottam (elképesztően sárga és illatos). Amikor a rizs elfőtte a bort, onnantól már a csirkelevessel öntögettem fel merőkanalanként folyamatosan kevergetve. Fűszereztem, beleöntöttem a sáfrányt is. A spárgákat csak a végén tettem bele, amik, ha fagyasztottak, akkor egyenesen a fagyasztóból menjenek. Nem jó kiolvasztani őket, mert megpuhulnak.

A spárgákkal még néhány percig főtt a rizottó, végül elzártam és belekevertem egy diónyi vajat. A reszelt sajtot is beleszórtam és elkevertem, majd azon nyomban tálaltam is.
A sáfrány varázslatos ízt és illatot kölcsönöz az ételnek. Nem olcsó, sőőőt, a világ legdrágább fűszere. De egyszer - egyszer belefér, ebből 2-3 adag rizottó lesz így.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése