2016. június 15.

Csirkeleves kókusztejjel és feketebabbal Blogkóstolóra

A házigazda most  én vagyok ismét. Sikerült kikockáznom magamnak Kisildi blogját, aminek igazán örültem ☺ Valami tartalmasabb levest kerestem és akkor akadtam rá erre a különlegességre. Feketebabom van, igaz a száraz verzió, nagyjából a többi hozzávaló is megvan, akkor akadály egy szál se. Íme ilyen lett az én verzióm:


Hozzávalók (2 adag):

1 egész csirkecomb kicsontozva és felkockázva
½ csésze feketebab
olaj (citromfüves-gyömbéres wok olaj)
szárított őrölt citromfű
lime lé
2 dl kókusztej
4-5 db curry levél
snidling
1 evőkanál halszósz
csirke alaplé
chili pehely
fagyasztva szárított koriander levél
frissen őrölt feketebors

Konzerv híján a száraz feketebabbal már előző nap elkezdtem foglalkozni. Fél napig áztattam hideg vízben, majd só nélkül, néhány curry levéllel és egy kevés szódabikarbonával megfőztem. Így is majd egy óra kellett neki. Utána annyi főzővízben, amennyi ellepte, eltettem másnapig.

A felkockázott csirkecombot a wok olajon alaposan körbepirítottam, majd megborsoztam, rászórtam a citromfűport és felöntöttem a csirkelevessel. A lime levet hozzáadtam, a chilipelyhet is, beledobáltam a curryleveleket is és fedő alatt 10 percig főztem, amíg a hús puha nem lett. Ekkor beletettem a megfőtt feketebabot, beleszórtam a koriander leveleket, snidlinget és pár perc alatt összefőztem. A kókusztejet a végén adtam hozzá, azzal már csak egyet forrt és el is zártam.

Rendkívül ízletes leves lett, amin nem lepődtem meg különösebben, ugyanis ettem már kókusztejes csirkelevest. Az ugyan más, de szintén egzotikus fűszerekkel, keralai módon készült. Azt hiszem, azt is ismételnem kell hamarosan és ez a leves is marad az „étlapon”.


2 megjegyzés: