2016. június 1.

Epres-mákos tejberizs

Még egy epres, most ezerrel tombol a szezon, most finomak, szépek, édesek, zamatosak. Mákkal együtt meg varázslatosak ☺ Egy egyszerű tejberizs  megturbózva egy kevés mákkal, aztán már csak meg kell koronázni a félbevágott eprekkel és néhány friss mentalevélkével.


Hozzávalók:

1,5 dl-es mérővel kimért rizottó rizs
Kb 1,5 – 2 dl víz
½ liter tej
1 evőkanál vaj
kristálycukor
vaniliás cukor
1 kicsi fahéjrúd (3 cm)
3 szem szegfűszeg
2 evőkanál darált mák
eper
menta levelek

A tejberizs főzésére bizonyára mindenkinek megvan a maga praktikája. Én először vízzel kezdem, a sóval és a vaniliás cukorral. Amikor ezt már majdnem elfőtte, akkor jön a tej. Néha megkeverem, ízesítem még a cukorral, beleteszem a többi fűszert is és 15 - 20 perc alatt készre főzöm. Leveszem a lángról és ekkor keverem bele a vajat, azzal már nem főzöm tovább, hanem fedő alatt hagyom állni 10-15 percet.
Ennyi idő alatt már tud hűlni egy kicsit, ekkor tettem bele a mákot és elkevertem, majd a poharakba adagoltam.


Letakartam a poharakat is, így a még meglévő folyadékot is mind beszívta a rizs és a mák. Evés előtt rátettem a felszeletelt epreket, a menta leveleket és egy pici porcukorral megszórtam. Langyosan, de hidegen is kiváló, nem is igazán desszert, egy leves utáni második inkább. Vagy vacsora, ahogy nekem is volt.
Keleti fűszeres tejberizs receptem itt olvasható, az a téli változat ☺

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése