2016. június 19.

Kapros-túrós puffancs

Ez az igazi gyors vendégváró, egy tálban villával összedolgozzuk, kézzel ellapogatjuk, felvágjuk és mehet is a sütőbe. Egy nagyon könnyű, légies felfújtat kapunk, ami frissen a legfinomabb, de másnapra is megtartja a puhaságát. Kapor nélkül is süthetjük természetesen.


Hozzávalók:

25 dkg tehéntúró
12 dkg liszt (lehet kicsit több is túrótól függően)
1 púpozott evőkanál sertészsír
4-5 gramm só
1 tojás + 1 a kenéshez
½ teáskanál szódabikarbona
kapor

Tálban minden hozzávalót összekevertem, pontosabban egy villával összenyomkodtam csak. Betettem a hűtőbe ½ - 1 órára, hogy a liszt kicsit dagadjon és összeálljon a tészta. Ha nagyon vizes a túró akkor kicsivel több lisztet elbír, hogy kezelni lehessen a tésztát.


Sütőpapírt tettem egy nagy tepsibe, majd a tésztát lisztezett felületen csak kézzel ellapogattam kb. ujjnyi vastagságúra. Késsel négyzetekre vágtam fel, ezeket áttettem a tepsire. A tetejüket megkentem az enyhén felvert tojással.



180ºC-ra előmelegített (légkeveréssel) sütőben 25-30 perc alatt szép pirosra sütöttem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése