2016. június 6.

Rusztikus padlizsán kence magvakkal

Évi barátnőm blogján olvastam egy remek receptet, melynek egy részét használtam most fel. Nevezetesen a padlizsán sütési módja volt az, ami megtetszett. Nagyon szeretem a padlizsán krémet, salátát de mindkettő alapja a jól megsütött padlizsán.


 Ez a török padlizsán salátám szintén tökéletes, csak más.  Most egy krémszerű, kenyérre kenhető változatot készítettem, megfejelve mindenféle finom maggal és aszalt gyümölccsel.

Hozzávalók:

1 közepes méretű padlizsán
oliva olaj
friss apróra vágott petrezselyem
friss, apróra vágott menta
reszelt fokhagyma
lime lé
frissen őrölt fekete bors
1-2 teáskanál sűrű joghurt
magvak és aszalt gyümölcsök ízlés szerint


A padlizsánt héjastól 1 cm vastag szeletekre vágtam. Az olivaolajból és a fokhagymából, petrezselyemből, mentából, sóból és borsból egy gremolátát készítettem. A szeletek mindkét felét alaposan bekentem vele, megszórtam egy kevés szezám maggal és sütőpapírral bélelt tepsire fektettem. Légkeveréssel 200ºC-on 30-35 percig sütöttem (amíg szépen meg nem pirulnak).


Hagytam kihűlni őket, majd meghámoztam a szeleteket (egy kenőkés fokával könnyen megy). Tányérban villával kicsit összetörtem a már amúgy is krémes állagú padlizsánhúst, hozzákevertem a joghurtot és sóztam, borsot is őröltem még rá. Egy tálba halmoztam és a tetejére szórtam a mag- és aszalt gyümölcs keverékből.
Pirítóssal a legjobb ☺

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése