2017. április 30.

Cukkini tekercs

a la Sárközi Ákos ☺ De nem is ez az igazi lényeg, hanem az, hogy minden ami ebbe most belekerült, „maradék” volt. Nem csökkent értékű persze, hanem egyszerűen kevés , önmagában semmire nem használható mennyiség, ami valami más étel készítésekor kimaradt. A sok kicsiből így lett egy új egész, nem is akármilyen.


Hozzávalók:

1 közepes cukkini (elég nagy magvú, így a magos rész nem használható fel)
3 – 4 dkg juhtúró (bryndza - a sztrapacskából maradt ki)
½ doboz cottage cheese
1 marék vegyes reszelt sajt (a minap készült melegszendvicshez lett túl sok)
narancsos bors
frissen aprított snidling
1 evőkanál zsemlemorzsa


Hozzá tartozik a történethez, hogy a töltelék vakrepülés volt. Fogalmam sem volt, hogy ezen anyagokkal, így összeáll-e majd. De annál nagyobb baj, mint hogy nem kerül fel a blogra, nem tud történni.
A cukkiniből zöldséghámozóval hosszú szalagokat vágtam le és sós vízben 1 percig blansíroztam, majd hideg vízbe dobva lehűtöttem. Kitettem száradni papírtörlőkre.


A cottage cheese-t hagytam azért egy kicsit lecsepegni egy szűrőben, majd villával hozzányomkodtam a juhtúrót is. Sóztam, beletettem a borsot, majd a reszelt sajtkeveréket. Egy kicsit lágynak tűnt, ezért ment bele a zsemlemorzsa, majd legvégén a snidling is belekerült.
Folpackot terítettem le a pultra, erre átfedéssel rátettem a cukkini csíkokat. A tölteléket ráhalmoztam, nagyjából egyenletes téglatest formára igazgattam. Folpackkal együtt elkezdtem feltekerni amilyen szorosan csak tudtam. Végül a fólia két végét nagyon szorosan megtekertem, így egy kis kenőmájas forma alakult ki. Betettem a hűtőbe.



4 – 5 óra múlva már nagyon furdalt a kíváncsiság, ezért elővettem, óvatosan kicsomagoltam, a külsejéről még leitattam a nedvességet és nagyon éles vékony pengéjű késsel 1 centi vastag szeleteket vágtam. Siker ☺ Nem csak finomak, de szépek is lettek. Bármilyen hidegtálnak díszei lehetnek, pláne ha sikerül a zöld mellé sárga cukkinit is beszerezni.

2 megjegyzés:

  1. Szuper nagyon gusztusos én pont az ilyen ételeket szeretem :) Elraktároztam mert biztosan sor fog rá kerülni nálunk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi szépen, az biztos hogy egy hidegtálon nagyon jól mutatna :)

      Törlés