2018. február 25.

Feta sajtos oregánós pogácsa

nem ennek indult, valami féle juhtúrós pogácsára vágytam. Találtam azonban a hűtőben egy darab Feta sajtot, ami már – mondhatni – utolsó pillanatos volt. Vagyis el kellett fogyasztani mielőbb. Így aztán kicsit átalakítottam az elképzeléseimet és ha már Feta, akkor oregánó és olivaolaj is....


Hozzávalók:

40 dkg liszt keverék (búza finomliszt kb. ¾ rész és tönköly ¼ rész)
10 – 12 gramm só (a Feta miatt nem kell több! )
15 dkg Feta sajt összemorzsolva
1 tojás sárgája + 1 a kenéshez
1 dl olivaolaj
½ csomag élesztő
1 dl tej + 1 kk cukor az élesztőhöz
1 – 2 evőkanál tejföl
szárított görög oregánó

Annyira könnyű volt az összeállítása, hogy nem is vettem elő a robotgépet. A liszteket a sóval elkevertem, belemorzsoltam a Feta sajtot, majd rögtön öntöttem hozzá az olivaolajat (egy kanálnyit meghagytam belőle) és az enyhén felvert tojás sárgáját. Az előzőleg langyos cukros tejben felfuttatott élesztőt is hozzáöntöttem és kézzel eldolgoztam. Annyi tejfölt adtam hozzá hogy összeálljon, puha, könnyen gyúrható tészta legyen.


A pulton letakarva pihentettem egy fél órát, majd vékonyra nyújtottam, megkentem egy kevés olivaolajjal és megszórtam az oregánóval. Alsó és felső részét, majd a két oldalát is egymásra hajtottam és ismét pihentettem. Újra nyújtottam, újra kentem még egyszer.
Végül ujjnyra nyújtottam, tetejét bevagdostam és picike, 3 centis pogácsa szaggatóval kiszúrtam.
 
Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam, megkentem tojás sárgájával és légkeveréssel 180-190º C fokon 20 perc alatt pirosra sütöttem.


Langyosan is isteni finom, kívül ropog, belül puha és könnyű. A Feta és az oregánó íze azonban akkor jön ki igazán, amikor már kihűlt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése